Logopedia 8
Witam Was serdecznie w kolejnym tygodniu i zachęcam do ćwiczeń.
Pamiętajcie zaczynamy zawsze od ćwiczeń oddechowych
1.Dmuchanie baniek mydlanych w konfiguracji:
długo – krótko – długo
słabo – mocno – bardzo mocno
Tak, żeby dziecko mogło zobaczyć siłę wydechu
2. Wąchanie kwiatów
kolorowych mydełek i pustych opakowań po perfumach. Ja mam kilka pustych butelek po miniaturkach perfum i daję je Lilce do zabawy.
3. Zawody statków
z papieru lub kory możemy zrobić maleńkie stateczki, którymi możemy się bawić np. w wannie lub przy stole
4. Dmuchanie na zawieszone na nitkach małe elementy.
Również staramy się różnicować siłę wydechu
Następnie ćwiczenia buzi i języka.
Język wyruszył w podróż dookoła świata (dziecko rysuje koła językiem, po górnej i po dolnej wardze). Wędrował przez góry i doliny (dziecko unosi język za górne i za dolne zęby), a potem wspiął się na wysoką górę (dziecko czubkiem języka dotyka do górnego wałka dziąsłowego), z której rozpościerał się przepiękny widok. Bardzo go zadziwił (dziecko wysuwa wargi do przodu – ooooo). Kiedy z niej zszedł, zobaczył gromadkę dzieci i przywitał się z każdym osobno (dziecko dotyka językiem każdego zęba osobno na górze i na dole). Potem długo płynął łódką i machał wiosłami (dziecko przesuwa język do prawego i do lewego kącika ust). Na koniec wsiadł do samolotu, który leciał wysoko nad chmurami (dziecko przesuwa język po górnej wardze), aż wreszcie wylądował na ziemi (dziecko chowa język za dolne zęby).
Zachęcam Was teraz do ćwiczeń z kartami pracy.
Pozdrawiam
Patrycja Gołębiewska