Rozwijanie inteligencji emocjonalnej dzieci w wieku przedszkolnym

Cel ogólny:

  • Stymulowanie rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci w wieku przedszkolnym;
  • Poszerzanie wiedzy rodziców i nauczycieli w zakresie rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci;

 

 

Cele szczegółowe:

  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji;
  • Rozwijanie zdolności empatii, umiejętności przyjmowania perspektywy innych osób;
  • Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami;
  • Kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów;
  • Wspomaganie rozwoju pozytywnych zachowań społecznych;
  • Kształtowanie poczucia własnej wartości i silnej osobowości;
  • Rozwijanie słownictwa określającego różne stany emocjonalne i uczuciowe np.: zadowolenie, smutek, szczęście, złość, przykrość, odwaga, zdziwienie itp
  • Umiejętność nawiązywania i utrzymywania pozytywnych relacji z innymi;
  • Kształtowanie prospołecznych postaw, eliminowanie aspołecznych zachowań;
  • Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z problemami emocjonalnymi dzieci u rodziców oraz nauczycieli;
  • Dostarczanie materiałów psychoedukacyjnych dla rodziców i nauczycieli z zakresu rozwoju emocjonalnego dzieci;

 

Formy pracy:

  • Zajęcia grupowe dla dzieci
  • Zajęcia indywidualne z dziećmi (według potrzeb)
  • Szkolenia dla nauczycieli
  • Przygotowanie materiałów psychoedukacyjnych
  • Warsztaty i konferencje dla rodziców
  • Rozmowy indywidualne z rodzicami
  • Prezentacje multimedialne

 

Metody pracy:

  • Bajki psychoterapeutyczne
  • Techniki relaksacyjne (program E.Snell „Uważność i spokój żabki”, bajki relaksacyjne)
  • Techniki wyobrażeniowe
  • Pogadanka, rozmowa, opowiadanie
  • Burza mózgów
  • Odgrywanie ról, drama
  • Techniki plastyczne (rysunki, plakaty)
  • Obrazki, ilustracje, historyjki obrazkowe
  • Zabawy ruchowe
  • Gry dydaktyczne
  • Gry i zabawy zespołowe: gry matematyczne, zabawy plastyczne, ruchowe
  • Filmy

 

 

 

Niezbędnym elementem inteligentnego życia jest

dostrzeganie świata uczuć i panowanie nad nimi.

Charmaine Liebertz

Przejdź do góry strony