Propozycje zabaw gr. I i II 24.09.2021

Utworzono: 22-09-2021

Temat dnia: Zdrowie na talerzu

1. Na początek proponuję pobawić się  przy piosence „ głowa, ramiona, kolana…”

( dziecko oraz rodzic pokazuje poszczególne  części ciała wymienione w piosence w coraz szybszym tempie demonstrowanym przez pokazującego.)

Oto linki pomocnicze do zabawy:

2.Słuchanie fragmentu utworu B. Formy "Idziemy do sadu"
W sadzie od rana dzieci gromadka.
Wtem owocowy grad z drzewa spada
-jabłka, śliwki, pachnące gruszki,
słodkie, soczyste -lizać paluszki. (...)
Złociste gruszki z czerwonym boczkiem,
gdy je ugryziesz, tryskają soczkiem.
Jakie udane owocobranie!
Zaraz na drzewach nic nie zostanie.
Dojrzałe, smaczne, mają witaminy.
Jemy je latem oraz w czasie zimy.
Kwaśne i słodkie, duże i małe,
żółte, czerwone, mocno dojrzałe.

Rozmowa na temat wiersza.
Jak nazywa się miejsce, gdzie rosną drzewa owocowe?
Jakie owoce zbierały dzieci w sadzie?
Dlaczego jemy owoce?

 

3. Zdrowo jem i ćwiczę.

 Rozmowa na temat co należy robić aby być zdrowym.

 -Co należy robić, aby być zdrowym?
- Jak należy dbać o swoje zdrowie?
- Jak dbacie o swój wygląd?
- Jakich środków i przyborów potrzebujecie, by być czystym i wyglądać schludnie?

4. Bajka "Sport to zdrowie"

5.Zagadki dotyczące zdrowej żywności.


• Ten biały napój daje ci zdrowie. Nie możesz zgadnąć kotek ci powie. (mleko)
• Kura je zniosła, mama przyniosła, ugotowała dzieciom je dała.( jajko)
• Porzeczkowy czy jabłkowy, zawsze smaczny jest i zdrowy. (sok)
• Choć dziurek w nim sporo, łatać ich nie trzeba. Zjem go z apetytem razem z kromką chleba. (ser)
• Ma okrągły brzuszek i ogonek mały, będzie z niego na obiad barszczyk doskonały. (burak)
• Latem w ogrodzie wyrósł zielony, a zimą w beczce leży kiszony. (ogórek)
• Jakie warzywo nawet niewielkie, wyciśnie z oczu słoną kropelkę? (cebula)
• Dobra gotowana i dobra surowa, choć nie pomarańcza to pomarańczowa? (marchewka)

 

6. Szaszłyki owocowe
Rodzic przygotowuje umyte jabłka, gruszki, śliwki, brzoskwinie) i podzielone winogrona. Dziecko otrzymuje deseczkę oraz plastikowy nóż. Dzieci kroją owoce na niezbyt duże kawałki i wkładają je do talerzy. Następnie dziecko bierze patyczek do szaszłyków i nakłada na patyk pokrojone owoce.

 Degustacja szaszłyków owocowych

 

  1. Eksperyment z kromkami chleba

Rodzic przygotowuje wspólnie z dzieckiem dwie kromki chleba oraz dwa foliowe woreczki strunowe. Jedną kromkę chleba dziecko dotyka po obu stronach świeżo umytymi (wodą i mydłem) dłońmi. Wkłada kromkę do woreczka strunowego i zamyka go. Rodzic podpisuje woreczek – „umyte ręce”. Drugą kromkę chleba dziecko dotyka brudnymi dłońmi (po powrocie z dworu, po zabawie), wkłada ją do drugiego woreczka i zamyka go. Rodzic podpisuje woreczek „brudne ręce”. Woreczki z kromkami chleba odkładają w widocznym miejscu i obserwują zachodzące na chlebie zmiany przez następne dni. Za każdym razem rodzic może zapisać obserwacje dziecka. Rodzic omawia z dzieckiem różnice pomiędzy zmianami zachodzącymi na chlebie w obydwu woreczkach i rozmawia z dzieckiem, podkreślając, dlaczego chleb dotykany brudnymi rękami psuje się szybciej (liczba zarazków na dłoniach przeniesiona na kromkę chleba).

 

8. Na koniec bajka edukacyjna  o zdrowym śniadaniu:

gimnastyka

Powodzenia

Propozycje zabaw gr. I i II 24.09.2021

Przejdź do góry strony