Propozycje zabaw gr. I i II 22.09.2021
Temat: Warzywa
1. Zaczynamy od zabawy paluszkowej.
2.Warzywne ciepło - zimno
Dzieci szukają ukrytych w pokoju warzyw. Gdy są blisko kryjówki warzywa, podpowiedzią jest słowo "ciepło". Im bliżej, tym robi się cieplej. Kiedy dziecko oddala się od warzywa, mówimy "zimno". Można schować papierowe warzywa, ale lepsze będą te prawdziwe.
Jeśli chcemy nauczyć nasze pociechy ich rozpoznawania i nazywania, możemy razem wybrać się na zakupy do warzywniaka. Dziecko już w domu, dotyka warzywa, bada jego strukturę dotykiem, wącha, może spróbować jak smakuje.
Kiedy warzywa przekroimy na pół, zobaczą jak wyglądają w środku. Jak pachną i smakują? Czy w środku różnią się wyglądem niż na zewnątrz? Czy mają ziarenka? Jakiego są koloru? Są miękkie, a może twarde? Rosną w ziemi, a może na jej powierzchni, jak ogórek czy cukinia?
3. Poznajemy warzywa.
4. Zabawa edukacyjna
https://wordwall.net/pl/resource/2490594/wiosna-czy-jesie%C5%84
5. Praca plastyczna
Marchewka - Stemplowanie gąbeczką, czyli pomysł na prace plastyczną
Potrzebne materiały:
- kartki z białego bloku technicznego (format A5)
- blok techniczny A4
- ołówek
- farby (pomarańczowa i zielona)
- nowe gąbeczki do zmywania naczyń
- papierowe talerzyki
- nożyczki
- papierowa taśma malarska
Na kartkach z bloku technicznego, rysujemy szablon marchewki. Wycinamy i podklejamy na środku drugiej kartki za pomocą papierowej taśmy malarskiej. Gąbki dzielimy na mniejsze kawałki. Każde dziecko otrzymuje po jednym kawałku. Na talerzyki wylewamy farby. Dzieci maczają swoje gąbeczki w farbie i odbijają ją na kartce. W ten sposób, zamalowują nimi całą kartkę.
Powodzenia.