Skocz do głównej treści strony

Jedziemy pod namiot

Utworzono: 25-06-2020

1. „Wyjrzyjcie przez okna i zobaczcie, jak tu zielono! A jakie wysokie drzewa, to chyba sosny. A tam kawałeczek dalej? Zielona trawa i mnóstwo kwiatów. Może teraz tutaj odpoczniemy? Jak myslicie gdzie dziś się zatrzymamy w podróży? Dzis zatrzymamy się na łace ,a może w lesie.

2. „Co to za miejsce?” – zagadki słuchowe – nauczycielka prosi dzieci o zamknięcie oczu i włącza odgłosy z różnego otoczenia: lasu, łąki, morza, górskiej rzeki, wsi, miasta. Po każdym z nich zatrzymuje i pyta dzieci, co słyszały i z jakiego miejsca mogły pochodzić te dźwięki.

3. „Zaczarowana kraina” – posłuchajcie tych odgłosów https://www.youtube.com/watch?v=cXDrSQJfMqo

Jesteśmy w lesie na polanie. Zapraszam Was do gimnastyki

  • Hokus-pokus, fiki-miki, skaczemy teraz jak pajacyki –  wykonajcie pajacyki
  • Aby odpocząć sobie przez malutką chwilę, zamienię was teraz wszystkich w motyle -dzieci udają, że są motylami, robiąc z rąk skrzydła i truchtając
  • Hokus-pokus, czary-mary popatrzcie, jak skacze zajączek szary – dzieci podskakują obunóż w miejscu, robiąc z rąk raz uszy, raz wąsiki
  • Nad wodą siedziały żabki zielone i patrzyły na to wszystko zadowolone – dzieci kucają i skaczą, najpierw przenoszą do przodu ręce, a potem nogi
  • Pojawił się również pan bocian nieduży i pogonił żabki prosto do kałuży – dzieci naśladują chód bociana z wysoko podniesionymi nogami, na koniec stają na jednej nodze.

4. „Pod namiotem” –  co można robić na wakacjach w lesie i na łące (odpoczywać, spacerować, podziwiać przyrodę, szukać różnych gatunków roślin i zwierząt, jeździć na rowerze, puszczać latawce itp.)  W takich okolicach są specjalne miejsca, w których można rozłożyć namiot.

  • Jak się one nazywają? (pola namiotowe)
  • Czy ktoś kiedyś spał pod namiotem?
  • Jeśli tak, to gdzie to było?
  • Co trzeba jeszcze ze sobą mieć, by spać pod namiotem? (materac lub karimatę i śpiwór)
  • Jak przygotowuje się posiłki, będąc w domku w lesie lub pod namiotem? (ma się ze sobą specjalny palnik lub organizuje grille i ogniska)
  • Czy wszędzie w lesie/na łące można rozpalać ogniska? (nie, tylko w wyznaczonych do tego miejscach)
  • Dlaczego? (łąka/las mogą się zapalić, a ogień w takich miejscach szybko się rozprzestrzenia).

 

Zasady zachowania się pod namiotem:

  • zabieramy ze sobą śmieci z powrotem
  • ogniska i grille urządzamy tylko w wyznaczonych do tego miejscach
  • chodzimy po wyznaczonych ścieżkach
  • nie niszczymy roślin, które są miejscem życia i pokarmem dla zwierząt
  • mówimy cicho, by nie straszyć zwierząt i nie przeszkadzać innym
  • namiot rozbijamy tylko w wyznaczonych do tego miejscach
  • pozostajemy blisko opiekunów

5. Utrwalenie piosenki  „Wycieczka”

 https://www.youtube.com/watch?v=tlCH6BFEISg

6. „W podróży po Polsce” – Karty pracy w załączniku

7. „Spacer na łąkę” –posłuchajcie opowieści

Jest piękny słoneczny dzień. Słońce mocno grzeje, wieje lekki wiatr. Co robić w taki dzień? Wyciągamy z górnej półki plecak, kocyk i strój kąpielowy (wspięcie na palce, wyciąganie ramion w górę). Zakładamy plecak i wędrujemy na łąkę (spokojny marsz). Na łące nie ma jeszcze ludzi. Rozglądamy się, szukając miejsca dla siebie (robimy z rąk daszek i rozglądamy się). O, tam jest! (wskazujemy palcem) Rozkładamy kocyk i kładziemy się na nim (leżenie tyłem). Jest przyjemnie, słońce ogrzewa naszą skórę, wyciągamy się. Przetaczamy się na drugą stronę i ponownie rozciągamy. Wiatr delikatnie chłodzi rozgrzaną skórę. Obserwujemy płynące na niebie obłoczki, które przesuwają się leniwie. Wolno wstajemy i przeciągamy się na wszystkie strony, wesoło podskakujemy. Jest pięknie i kolorowo wokół nas, przyglądamy się kwiatom, wdychamy ich wspaniałe zapachy (wciąganie powietrza nosem). Pochylamy się (skłon tułowia w przód), ale co to usiadło nam na ręce? To biedroneczka (liczymy na palcach, ile ma kropek). Wypatrujemy, czy gdzieś na łące nie ma kolorowych motyli (robimy daszek z ręki nad czołem). Rozglądamy się dookoła. Są! (robimy z rąk skrzydełka i wirujemy wkoło). Ojej, zerwał się silny i zimny wiatr (machamy rękoma). Chyba czas już wracać (odpoczywamy).

 

 

Jedziemy pod namiot